Главная | Регистрация | Вход | RSSВторник, 16.04.2024, 17:10

Персональный сайт Кочетковой Ирины

Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [12]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 0
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей


Конспект урока по английскому языку в 4 б классе "Мы тоже олимпийцы!"

4 б класс

4 б класс

Мы тоже олимпийцы!

Оборудование: компьютер, колонки, предметные картинки, презентация, корзина, грамоты, мячик;

Цели мероприятия:

  1. Практические: повторение лексики по теме «Еда», «Семья», «Дом», «Животные», повторение указательных местоимений  this\that, these\those, неопределенных местоимений some\any, , конструкций have got\has got; числительных до 20;
  2. Развивающие: развивать уместное социальное поведение в ситуациях: «магазин», «покажи это, то», «мой, твой папа», развивать творческого мышления, позитивного эмоционального изучения английского языка.

Ход мероприятия:

  1. Вступительное слово. Правила проведения мероприятия.
  2. Разминка. Повторение притяжательных местоимений и лексики по теме «семья».
  3. Ролевая игра «Магазин».
  4. Веселые стрелки. Указательные местоимения.
  5. Конкурс «Необыкновенное животное». Структура have\has got, лексика по теме «тело».
  6. Песня «Дружбы»
  7. Подведение итогов, награждение.

 

 

 

 

 

 

Приложение. Текст мероприятия.

  1. Вступительное слово. Правила проведения мероприятия.

Good afternoon, my dear pupils! How are you today? You are the whole class today in our great competition “We are Olympians too!” You are divided in to two parts. So, captains from the each teams, come up to the blackboard and choose the name of your team. Names are on the lists here, on the table. Are you ready? Here go.

  1. Разминка. Повторение притяжательных местоимений и лексики по теме «семья».

The first competition is “Warming -up”. You have to choose odd words from the each word line. Ready, set, go!

  1. Ролевая игра «Магазин».

The second competition is “In the shop”. There are some pictures on the blackboard. You have to come up to  the blackboard in chain and buy the products from the seller with question “Can I have some…? Here you are”. Ready, set, go!

  1. Веселые стрелки. Указательные местоимения.

The third competition is “Funny shooters”. There are some cards with items in your room, at the same time there are some pictures with items in your room on computer. You have to show with your finger cards and pictures on computer using this\that, these\those. Example, this bed, these chairs.

  1. Конкурс «Необыкновенное животное». Структура have\has got, лексика по теме «тело».

The fifth competition is “Funny animal”. I’ll describe you appearance of animal and you have to draw it. Here are paper and pencils. Ready, set, go!

“This animal is very unusual. It has got two heads, five eyes, two noses, one big mouth. His body is not big and not small, it’s fat and it’s white. Also it has got four arms, two legs and thin tail. They are black. He is very kind and funny.”

  1. Песня «Дружбы»

Our last competition is “Singing a song”. Who will sing better? Who will be the winner?

  1. Подведение итогов, награждение.

So, let’s count our points. The winner is …! Our congratulations! Cheers!

Pupils, you have to decide who was the best player in your team. Ready? We award ……………….(имена учеников) with charter for his active participation in the competition “We are Olympians too!” Good job!

Thank you, my dear pupils, the lesson is over. Good bye!

Оборудование: компьютер, колонки, предметные картинки, презентация, корзина, грамоты, мячик;

Цели мероприятия:

  1. Практические: повторение лексики по теме «Еда», «Семья», «Дом», «Животные», повторение указательных местоимений  this\that, these\those, неопределенных местоимений some\any, , конструкций have got\has got; числительных до 20;
  2. Развивающие: развивать уместное социальное поведение в ситуациях: «магазин», «покажи это, то», «мой, твой папа», развивать творческого мышления, позитивного эмоционального изучения английского языка.

Ход мероприятия:

  1. Вступительное слово. Правила проведения мероприятия.
  2. Разминка. Повторение притяжательных местоимений и лексики по теме «семья».
  3. Ролевая игра «Магазин».
  4. Веселые стрелки. Указательные местоимения.
  5. Конкурс «Необыкновенное животное». Структура have\has got, лексика по теме «тело».
  6. Песня «Дружбы»
  7. Подведение итогов, награждение.

 

 

 

 

 

 

Приложение. Текст мероприятия.

  1. Вступительное слово. Правила проведения мероприятия.

Good afternoon, my dear pupils! How are you today? You are the whole class today in our great competition “We are Olympians too!” You are divided in to two parts. So, captains from the each teams, come up to the blackboard and choose the name of your team. Names are on the lists here, on the table. Are you ready? Here go.

  1. Разминка. Повторение притяжательных местоимений и лексики по теме «семья».

The first competition is “Warming -up”. You have to choose odd words from the each word line. Ready, set, go!

  1. Ролевая игра «Магазин».

The second competition is “In the shop”. There are some pictures on the blackboard. You have to come up to  the blackboard in chain and buy the products from the seller with question “Can I have some…? Here you are”. Ready, set, go!

  1. Веселые стрелки. Указательные местоимения.

The third competition is “Funny shooters”. There are some cards with items in your room, at the same time there are some pictures with items in your room on computer. You have to show with your finger cards and pictures on computer using this\that, these\those. Example, this bed, these chairs.

  1. Конкурс «Необыкновенное животное». Структура have\has got, лексика по теме «тело».

The fifth competition is “Funny animal”. I’ll describe you appearance of animal and you have to draw it. Here are paper and pencils. Ready, set, go!

“This animal is very unusual. It has got two heads, five eyes, two noses, one big mouth. His body is not big and not small, it’s fat and it’s white. Also it has got four arms, two legs and thin tail. They are black. He is very kind and funny.”

  1. Песня «Дружбы»

Our last competition is “Singing a song”. Who will sing better? Who will be the winner?

  1. Подведение итогов, награждение.

So, let’s count our points. The winner is …! Our congratulations! Cheers!

Pupils, you have to decide who was the best player in your team. Ready? We award ……………….(имена учеников) with charter for his active participation in the competition “We are Olympians too!” Good job!

Thank you, my dear pupils, the lesson is over. Good bye!

Категория: Мои статьи | Добавил: irina180589 (03.03.2020)
Просмотров: 123 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта

Copyright MyCorp © 2024
uCoz